1. Μάθημα: Θρησκευτικά,
Ενότητα Έ –Κεφ. 24: «Η Ονομαστική μου Εορτή»,
σ.σ. 74-75.
2. Τάξη: Τρίτη Δημοτικού
3. Γνωστικό Υπόβαθρο: Oι μαθητές λίγο πολύ γνωρίζουν ή έχουν κατά νου πως τους αρέσει να περνούν την ημέρα της ονομαστικής τους εορτή, ακόμη και αν ο τρόπος που επιλέγουν να γιορτάσουν δεν ακολουθεί πάντα πιστά τις παραδόσεις της Εκκλησίας.
4. Γενικός Διδακτικός Στόχος:
- Να αντιληφθούν οι μαθητές γιατί η ονομαστική εορτή αποτελεί ημέρα μεγάλης χαράς και τι σημαίνει η σύνδεση της με τη γιορτή του ομώνυμου Αγίου.
- Να μάθουν τον τρόπο που γιορτάζεται η ονομαστική τους εορτή σύμφωνα με το πρότυπο της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας.
5. Ειδικοί Διδακτικοί Σκοπoί του Μαθήματος:
Οι μαθητές μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος θα πρέπει να είναι σε θέση:
- Να περιγράφουν το τελετουργικό της ονομαστικής εορτής που τελείται από τους ορθόδοξους χριστιανούς.
-Στη περίπτωση που το όνομα τους είναι χριστιανικό να αναφέρουν βασικές πληροφορίες για τη ζωή του Αγίου ή της Αγίας απ' όπου προέρχεται.
- Να συγκρίνουν τον τρόπο εορτασμού του ονόματος τους με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους είτε είναι ομόθρησκοι είτε όχι.
6. Διδακτικές Τεχνικές/ Προσεγγίσεις:
Θα χρησιμοποιηθούν: συζήτηση, ομάδες εργασίας, εισήγηση.
7. Χρονοπρογραμματισμός της διδασκαλίας:
Διάρκεια: Μια διδακτική ώρα. 45 λεπτά
Προσανατολισμός του μαθήματος - Αφόρμηση από το δάσκαλο ζητώντας από τους μαθητές να αναφέρουν πότε είναι η ονομαστική τους εορτή. 3 λεπτά
Φάση:1) Καθοδηγούμενη συζήτηση, (εδώ περιλαμβάνονται και οι λέξεις κλειδιά του κεφαλαίου που είναι προς διαπραγμάτευση, για παράδειγμα στο εν λόγω κεφάλαιο πρόσφορο, ασποζόμαστε, ανήμερα, ζωή γεμάτη αγάπη και αρετή), ερωτήσεις, απάντησεις, συζήτηση. 15 λεπτά
Φάση:2) Ανά ομάδες επεξεργασία: Ομάδα εργασίας για τη διεξαγωγή της πρώτης δρατηριότητας που αφορά στο παιχνίδι-παντομίμα. 15 λεπτά
8. Ανακεφαλαίωση και ατομική άσκηση, εν προκειμένω συμπλήρωση της άσκησης του βιβλίου. 2 λεπτά
9. Εποπτικά και Διδακτικά μέσα: Πίνακας, ηλεκτρονικός υπολογιστής, φύλλο εργασίας.
10. Φύλλο Εργασίας:
Δραστηριότητα-Παντομίμα - Χωρίζουμε την τάξη σε τέσσερις ομάδε. Δίνουμε χρόνο στα παιδιά ώστε 1) να σκεφτούν ένα όνομα το οποίο πρέπει να περιγράψουν στην υπόλοιπη τάξη -μη λεκτικά- η οποία και θα πρέπει να το μαντέψει 2) να ορίσουν ένα εκπρόσωπο για την εκτέλεση αυτής της δραστηριότητας. Η δραστηριότητα αυτή συνδέεται άμεσα με την συζήτηση που θα ακολoυθήσει ακριβώς μετά για το πόσο δύσκολος θα ήταν ένας κόσμος δομημένος χωρίs ονόματα.
- Άσκηση για την τάξη
Θα μπορόυσατε να φανταστείτε ένα κόσμο χωρίς ονόματα; Aλήθεια πως πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να επικοινωνούν οι άνθρωποι μεταξύτους; Μπορείτε να προτείνετε ίσως κάποιον δικό σας τρόπο ώστε να επιτευχθεί η επικοινωνία. 7 λεπτά - Ανάθεση Εργασιών Για το Σπίτι. Χρόνος επεξηγήσεων 3 λεπτά
Γραπτή Εργασία
Σε μια παράγραφο (περίπου 10 γραμμές) συγκεντρώστε πληροφορίες για την ονομαστική σας εορτή. Από ποιον Άγιο προέρχεται το όνομα σας; Tι γνωρίζετε για τη ζωή του;
Διαθεματική Δραστηριότητα
Ποιος είσαι; Το όνομα σου είναι μοναδικό. Τι σημαίνει για σένα; Το όνομα σου σημαίνει κάτι στη γλώσσα που μιλάς ή στη θρησκεία σου ή τον πολιτισμό σου. Το όνομα σου σε συνδέει με τα μέλη της οικογένειας σου και της κοινότητας σου, και με αυτά που ζούνε και με αυτά που δεν ζούνε πια. Το όνομα σου είναι μέρος του εαυτού σου. Ο κόσμος δείχνει ότι σε σέβεται προσπαθώντας να λέει σωστά το όνομα σου. Με βάση τα παραπάνω χρησιμοποιώντας πληροφορίες γύρω από το όνομα σου φτιάξτε ανά ομάδες ένα κολάζ με φωτογραφίες των εαυτών σας περιγράφοντας μέσα σε πέντε γραμμές τι σημαίνει το όνομα σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου